Når en ejendomsservice udfører sin funktion optimalt, er den næsten helt usynlig. Det er lige før, at dette kan virke som et paradoks. Ved de fleste andre funktioner i samfundet, gælder det, at hvis der udføres en opgave særligt vellykket, så er det bemærkelsesværdigt. Et succeskriterium for en ejendomsservice er dog stik modsat. For en ejendomsservice handler det netop om at lade alle de små udfordringer og vedligehold i hverdagen glide ubemærket hen.
Reglen gælder, at jo mere at noget er dysfunktionelt, jo mere vil det bemærkes. Derfor kan man sige, at en god ejendomsservice er en, der ikke bemærkes. En ejendomsservice står for det generelle vedligehold, hvilket er disse opgaver, der helst skal køre uden for meget friktion. Sker dette, så er der meget mere tid og overskud til de større beslutninger omkring boligerne.
Ejendomsservice hjælper med det små – og giver plads til det store
Ejendomsservice i København findes der mange leverandører af, og nogle er mere servicemindede end andre. Når man skal vælge en ejendomsservice, kan det netop være en god idé at tage kontakt til andre og få nogle erfaringer. Det kan nemlig være svært at vurdere udefra hvilket firma der leverer de bedste resultater. Det gælder her, at det gode resultat viser sig i praksis, uanset hvad det enkelte firma lover. Man kan derfor med rette få en masse gode anbefalinger omkring de firmaer, der gør det ekstra godt.
Hvis nogle ikke tænker så meget over deres ejendomsservice, er det eksempelvis næsten en anbefaling i sig selv. Jo mindre folk er i kontakt med dem, jo bedre har de formået at fuldføre den daglige drift, så den ikke kommer i vejen for borgerne. Når man skal lede efter sin leverandør, er det ikke nødvendigvis den ejendomsservice, folk taler om, der er bedst, men den som giver plads til andre overvejelser og planer.